Bijna 2 maanden hier

6 november 2017 - Cádiz, Spanje

Hallo,

Het is weer een tijdje geleden dat ik mijn laatste reisblog heb geschreven vandaar dat ik even een korte update geef.
Alles is hier nog steeds super goed met mij, beetje bij beetje begin ik me steeds comfortabeler te voelen met het spreken van de Spaanse taal. Ik heb net als in Aachen 10 uren privé lessen genomen om het leren van het Spaans toch wat meer een boost te geven. gedurende 2,5 week ging ik op de maandag en vrijdag naar K2 Acacemia de Espanol hier in het oude gedeelte van Cadiz. Deze taallessen hebben me goed gedaan, samen met een Frans sprekende professor hebben we vele nieuwe tijden geleerd. Wanneer ik iets niet begreep werd het in het Frans uitgelegd.

Ik pas deze lessen toe in de praktijk door elke dag naar school te gaan en probeer er zoveel mogelijk op te pikken van de taal. Ook de gesprekken met het gastgezin gaan de goede kant op en heel af en toe wanneer ik tv kijk, kan ik enkele woorden verstaan.

Voor de rest is er niet erg veel veranderd als je kijkt naar mijn vorige reisverhaal. Ik heb in deze tijd enkele leuke dingen hier in Cadiz bezocht. Ik ben samen met Haylin (uit Nieuw-Zeeland), onder mijn gasgezin gekend als 'la chica de Nueva-Zelanda',  de kathedraal van Cadiz gaan bezoeken. We hebben de toren beklommen en hier hadden we een erg mooi uitzicht.

Zwemmen is hier inmiddels niet meer mogelijk. De temperatuur kan hier nog wel 24-25 graden zijn (zoals gisteren) maar het water is helaas te koud om te kunnen zwemmen. Ik heb wel 3 weken geleden nog een keer gesurft. Je krijgt dan een isolatiepak aan zodanig dat je geen kou vat.

Wat ik buiten het Spaans nog geleerd heb gedurende mijn tijd hier is het drinken van koffie (un café con leche). Elke avond tussen 19:00-20:00 is het ritueel dat ik samen met Haylin een kopje koffie ga drinken. In het begin vond ik het echt vies maar nu begint het lekker te worden. Ik schrijf deze blog om 18:55 en dus over enkele minuten is het tijd voor mijn dagelijkse café con leche.

Ik zie jullie in de volgende blog!

1. Gingerie:
    6 november 2017
    Fixer
  2. Theo van de Water:
    6 november 2017
    Klinkt weer goed Max!
    Geniet nog van je tijd daar!

Groetjes uit het koude Holland.

Ps. 1°C boven 0.😃
  3. Mirjam:
    7 november 2017
    Leuk te lezen dat je het zo naar je zin hebt daar Max👍 Geniet nog maar lekker van je tijd daar. Groetjes tante mirjam😘
  4. Bibi Karreman:
    8 november 2017
    Altijd gezellig weer van je te horen.
  5. Geert De Troyer:
    8 november 2017
    Hola Max:

Es increíble, ¿no?, ya han pasado dos meses. ¿Qué tal en Cádiz? Seguro que estás disfrutando y progresando en castellano.
    Acabo de leer tu último reportaje en tu blog de viajes. Es fantástico que puedas aprender el idioma con un profesor de francés. ¿Ya has tenido la ocasión de visitar otras ciudades?
    ¿Qué prefieres? Un café con leche ... ¿corto o largo de leche? ¿O quizás te gusta más tomar un cortado? ¿Ya has tenido unos ejercicios para bailar el flamenco?
    Que te diviertas muchísimo ... Te envidio :))

Saludos cordiales,

Sr De Troyer