Nieuw-Zeelands vriendinnetje + weekupdate

29 november 2017 - Cádiz, Spanje

Tijdje geleden dat ik mijn laatste reisverslag heb gepubliceerd dus het is weer eens tijd op vele aanvraag van enkele trouwe abonnees (Bibi Karreman en mijn moeder) schrijf ik al mijn avonturen op in dit verhaal.

Het leven hier op school is zoals het was in week 1; ik ga nog steeds van de maandag tot vrijdag naar school alleen ik heb toestemming gekregen om tijdens de uren Engels en Frans naar de schoolbibliotheek te gaan. Ik zit dus 10 uur per week in de bibliotheek en deze uren spendeer ik aan zelfstudie Spaans. Ik heb het idee dat dit erg goed werkt want momenteel heb ik alle Spaanse grammatica tijden overlopen en kan ook al veel tijden gebruiken. Ik oefen mijn Spaans vaak met Hernan, een jongen uit Mexico (native dus). Hij praat niet met het Zuid-Spaans accent en een stuk langzamer. Hij vertelde dat hij als native speaker af en toe de mensen moet vragen om iets te herhalen. Hierbij werd ik dus gerustgesteld dat ik niet de enige ben die de 'Cadizians' zoals we ze noemen, niet versta. We zijn afgelopen weekend de zaterdag en de zondag met een groepje uitwisselingsstudenten wezen uiteten en hebben enkel Spaans gesproken onderling. Dit ging erg goed en ik heb telkens het idee dat ik progressie boek.

Voor de rest ben ik nu al iets langer dan 1 maand samen met Haylin, het meisje dat ik ook al in mijn vorige reisblogs heb vermeld. Ze is uit Nieuw-Zeeland (Christchurch) en zit hier in Cadiz al bijna 11 maanden. Vanuit Lanaken is Christchurch ongeveer 19.000 km dus dat is zo ongeveer de andere kant van de wereld. 'Waag het om met een meiske van de andere kant van de wereld terug te komen' , hierbij citeer ik mijn lieve papa die dit net voor mijn vertrek in september vertelde. Too bad paps.
Ze is een erg leuk, slim en sympathiek meisje en we brengen dan ook na school veel tijd samen door, al drinkend aan mijn recentelijk nieuwe verslaving 'cafe con leche'. In de weekenden gaan we vaak naar 'el casco antiguo' oftewel het oude stadsgedeelte van Cadiz. Hier hangen we dan rond, bezoeken allerlei leuke dingen en eten in lekkere (goedkope) Spaans restaurants. Ik heb het erg naar mijn zin hier met haar. We hebben enkele weken geleden de Cathedraal hier in Cadiz bezocht en dit heeft enkele spectaculaire foto's opgeleverd.

Aankomende zaterdag ga ik met mijn organisatie hier, Juventud y Cultura Cadiz naar Cordoba toe. Cordoba is een stad die zich meer in het Spaanse binnenland bevindt. We mochten van Inma, de coordinator, een persoon meevragen en uiteraard heb ik aan Haylin gevraagd of ze mee wou. We moeten zaterdag ochtend dus om 8:00 verzamelen om vervolgens met de bus, 3 uur rijdend, naar Cordoba te gaan. We zullen hier vrije tijd krijgen en ik zal veel video's en foto's maken. Aan het einde van mijn exchange project zal ik een online fotoverslag produceren.

Ik hoop dat dit reisverslag jullie weer een korte update geeft over hoe alles hier is met mij. Ik heb in totaal nog 20 dagen te gaan, ik kom namelijk terug op de 19de van december. Ik zie jullie dus snel weer

Max

1. Mirjam:
    30 november 2017
    Geniet er nog van Max! Lieve groetjes
  2. Paul Hamm:
    30 november 2017
    HALLO MANNEKE
    Ik hoor ook bij je trouwe volgers
    En vriendinnetjes zijn hartstikke leuk ... we zoeken nog een Oostenrijkse Haylin
    Was heel leuk je paar weken terug in Cadiz te zien
    Tot gauw
    Papapapapapapa